تبلیغات
Case Method in MIS Education - ابعاد فردی و سازمانی اطلاعات

امروز:

ابعاد فردی و سازمانی اطلاعات

» نوع مطلب : تئوری‌سیستم اطلاعات مدیریت ،

 ابعاد فردی اطلاعات 

 

بعد زمان

The time dimension

 

q     دسترسی به اطلاعات در هنگام نیاز به آن.

q     در اختیار داشتن اطلاعاتی كه دورة زمانی مطلوب را پوشش دهد.

 

بعد مكان

The location dimension

 

q     دسترسی به اطلاعات از هر محل.

بعد قالب

The form dimension

 

q     در اختیار داشتن اطلاعات در قالبی كه بیشترین قابلیت استفاده و درك را داشته باشد (دیداری، شنیداری، ...).

q     درستی (accuracy) و بدون خطا بودن اطلاعات.

 

ابعاد سازمانی اطلاعات

 

جریانهای اطلاعات

Information flows

 

اطلاعات در هر سازمان چهار جهت جریان دارد:

بالا، پایین، افقی، و رو به درون/ بیرون

 

q     جریان رو به بالای اطلاعات : وضع موجود سازمان را بر پایة عملیات روز به روز آن توصیف می‌كند.

 

q     جریان رو به پایین اطلاعات : هدفها، استراتژیها، و جهت‌هایی كه از هر سطح سازمان نشأت می‌گیرند، به سطوح پایین‌تر جریان می‌یابند.

q     جریان افقی اطلاعات: اطلاعات بین واحدهای وظیفه‌ای و تیمهای كاری تبادل می‌شود.

 

q     جریان اطلاعات رو به درون/ بیرون: اطلاعاتی كه با مشتریان، عرضه‌كنندگان، توزیع‌كنندگان، و دیگران برای انجام كسب‌وكار تبادل می‌شود.

 


نوشته شده در : دوشنبه 17 خرداد 1389  توسط : گروه4 .    نظرات() .

برچسب ها: ابعاد فردی و سازمانی اطلاعات ،