تبلیغات
Case Method in MIS Education - دموی سناریو گروه 7

امروز:

دموی سناریو گروه 7

» نوع مطلب : دمویMIS‌وشرح‌سناریوی‌انتخابی‌گروه ،

 

دموی سناریو

چگونه در بازار به جستجوی نرم افزار پرداختید؟

بیمارستان در بازار به جستجوی نرم افزار نپرداخته بلکه دانشگاه 13 شرکت از روزنامه رسمی را انتخاب نمود . چک لیستی توسط کمیته HIS دانشگاه تهیه شده بود که حاوی مشخصات نرم افزاری بود که باید خریداری میشد یعنی ایتم هایی را که نرم افزار باید در بخش های مختلف بیمارستان مثل: ازمایشگاه داروخانه و ... را داشنه باشد در بر بگیرد .

دانشگاه این چک لیست را در اختیار 13 شرکت قرار داد و از میان انها شرکت هایی که میتوانستند خدمات ذکر شده در چک لیست را ارائه دهند مجموعا 8 شرکت بودند.

در واقع اولین اولویت برای انعقاد قرار داد دانشگاه با شرکت چک لیست تنظیم شده توسط دانشگاه بود وتحت web بودن نرم افزار در اولویت دوم قرار میگرفت.

چک لیست مذکور دارای ویژگی های فرعی که سیستم باید در هر بخش دارا باشد را شامل میشد و 6 وضعیت برای این ویژگی در نظر گرفته شده بود که این وضعیت ها نشان  دهنده ی این بود که شرکت ویژگی مربوطه را دارا اس ویا در حال نصب است ویا امکان نصب ان وجود ندارد.

پس همانطور که گفته شد جستجوی نرم افزار به عهده ی ببیمارستان نبوده همچنین قرار داد مذکور در دانشگاه در واحد امور قراردادها بسته شده و بیمارستان تنها میتوانست ایتم هایی را به قرار داد اضافه کند

مبانی سازمان برای خرید HIS چه بوده؟

مهمترین عامل جهت راه اندازی HIS در بیمارستان کنترل گزارشات تحت web بوده است ودلیل انتخاب شرکت ره اورد رایانه توسط بیمارستان بهارلو تحت web بودن کلیه بخش های نرم افزاری بود.

شروع استفاده از نرم افزار در کجای بیمارستان بود؟

بخشهای پذیرش ترخیص و بستری اولین بخش هایی بودند که با نرم افزار HISشروع به کار کردند و بعد از حدود 3 ماه دتمام بخش ها شروع به کار با نرم افزار HIS کردند.

نمونه قرار داد دانشگاه با شرکت

در قرار داد ذکر شده است که شرکت در چه حیطه هایی باید عملکرد مناسب داشته باشدکه عبارتند از

1)مدیریتی

2)خدمات داخلی مراقبت از بیمار

3)خدمات خارجی مراقبت از بیمار

4)پاراکلینیک

5)مالی وحسابرسی

6)ثبت

7)پژوهشی

8)سایرین مثل: اشپزخانه-رخشویخانه-وقت دهی به بیماران وبهداشت کارکنان

مفاد قراد داد

قرار دا د در چند فصل تنظیم شده است  که هر فصل مطالب مهمی را در خود جای میدهد مانند

تعریف اصطلاحات-مبلغ-کارفرما-ناظر-پیمانکار-چک لیست-گواهی حسن انجام کار- زمان به کار گرفته شده در اجرای قرارداد –وظایف پیمانکار- کسورات قانونی

خدمات پس از فروش

شرکت موظف است طبق مذاکراتی که صورت گرفته و تهداتی را که متهد به انجام انها شده خدمات پس از فروش را تا مدت زمان معین به بیمارستن ارائه دهد که شامل موارد زیر میشود

رفع اشکالات در سیستم

اموزش به پرسنل

عیب یابی و رفع نواقص


نوشته شده در : دوشنبه 14 تیر 1389  توسط : گروه7 .    نظرات() .